Jul 6, 2009

neko-san.......daisuki!!!!

macam yang saye penah cakap kat sini dulu....
saye saaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnngggggaaat suke kucing.....
MyEm0.Com

kat dalam laptop saye ade satu folder gamba khas untuk simpan gamba-gamba kucing yang saye jumpe kat tenet takpun kucing yang saye amek sendiri gamba nye........
suke!

suke!
dan kebetulan tadi saye terjumpe 1 blog ni.....
waaaahhhhh................

memang tak sangke ade orang buat blog pasal kucing........
dan kucing-kucing die saaaaaaanngat comeyl!!!
xD xD xD

tapi ade satu entri kat blog ni.....

tak sanggup nak tengok gambarnye sampai habes.......
SANGAT SADIS!!
nape ade manusia yang kejam camtu.........
huuuu..........................
apela salah kucing tu sampai die nak buat camtu.....

trauma kejap pas tengok gamba last tu.........

huuuuuuuuuu................. T_T
MyEm0.Com

kalau korang pun minat kucing sile la lawat blog ni......
http://lamankucing.via.my

dulu saye pun ade kucing....
name die "kucing"....
hehe....
senang nak ingat kan? ^-^
kucing datang kat rumah dulu mase rumah kitorang
tengah renovate....
mase tu die kecik lagi...
mungkin dalam sebulan camtu.....
kitorang kesian kat die.....
MyEm0.Com

mule-mule kitorang bagi die minum susu....
pastu sediakan tempat untuk die tido gune bende alah ape ntah namenye....yang slalu ade kat blakang moto tu....tempat simpan barang tu.....
bende tu dah lame tercabut dari moto....

so kitorang letak la kain buruk....
pastu letak susu ngan makanan sket....
mule-mule aku bagi die makan hati ngan jantung ayam yang mentah.....
mase tu tak tau nak bagi die ape....

MyEm0.Com
die tak lari lak tu....
duduk je kat kawasan rumah....

ye r...
tak tau nak gi mane lagi kan....
mane ntah mak die mase tu....
sian die.....

kucing ni die ade kecacatan sket.....
tang mate die....
anak mate die yang belah kanan kalau tak silap....terkeluar sket dari tempat die....
so mase tu kitorang yang masih jahil lagi...dok letak la eyemo la....hape la....
konon nye nak bagi mate die pulih semula....

sian kucing....
mesti mate die pedih kitorang buat camtu....
sori eh kucing....
huhu......

MyEm0.Com

aku sangat suke bile aku nak bagi die makan.....
aku panggil la "kuceeennngg....." sambil bun
yi-bunyikan makanan kucing (whiskas.....die tak suke freskies....hehe.....)
bile dengar camtu je.....
trus die lari dapatkan aku..........
mmmm..............
bestnye time tu.............

:) :) :)

kucing ni kak iqa cakap macam harimau....

sebab belang die cam harimau....
tapi aku rase yang menyebabkan die nampak macam harimau sebab belang kat mate die tu naik ke atas.....
nampak macam garang....
tapi bulu die cantik....
belang die pun cantik.....

:) :) :)

mase die kecik.....
aku ngan hadi slalu risau bile waktu malam.....
sebab slalu nye waktu malam banyak kucing liar datan
g "menumpang" kat rumah kitorang....
MyEm0.Com
bile dengar je bunyik kucing cam nak bergaduh....kit
orang trus kuar nak halau kucing-kucing tu....
dan slalunye tempat die tido kat sliding door tepi rumah.....
aku slalu rase cam nak bagi je die masuk....tido kat dalam.....
kesian tengok die....
sekor-sekor je kat lua tu....
mesti die kesunyian kan....

huhu.....
tapi abah tak bagi.....
huhu.......

MyEm0.Com

aku rase disebabkan tu la kucing membesar jadik seekor kucing betina yang garang.....

hehe.....
dah la muke garang....
kucing.....kucing....
:) :) :)


pas umo die dah setahun lebih die bunting.....

anak die 3 ekor.....
kitorang namekan diorang ikut warne diorang....
itam, oren ngan belang.... (belang ikut mak die....cume
bulu die gelap sket...)

mama cite lepas kucing dah beranak tu......die gi cari mama kat dapur.....

dok mengiau-ngiau....
macam die nak suruh mama ikut die.....
rupe-rupenye nak tunjuk yang die dah beranak.....
^_^


aku suke btol tengok kucing maen ngan anak-anak d
ie.....
ye la....
dulu mase die baye anak-anak die....die takde kawan nak maen....
ngan kitorang je r tempat die nak bermanje......hikhik....
itu pun tak slalu....
lagipun tempat nak maen terhad...
tapi bile dah ade anak die....dapatla die jadik "budak-b
udak" balik.....
hehe...... :D

MyEm0.Com

tapi hayat itam tak panjang.....
die tergilis dek kereta.....

sedih btol mase tengok kucing jilat-jilat mayat anak die tu.....
huuuuuuuuuu...............

mesti die sangat sedih mase tu.....
huhu...........
MyEm0.Com
tapi beberapa hari sebelum die mati, itam memang nampak macam tak sihat.....
die tak aktif dan kurang selera nak makan.....

mungkin die tau ajal die dah nak sampai......
-_-


kurang dari setahun pastu kucing bunting lagi.....
kali ni 3 ekor jugak....

tapi sume nye wane oren....
pening gak la nak namekan ape lak untuk diorang....

tapi yang ekor kontot tu kitorang bagi name kontot je r....
hehe....

tapi tu la.....
anak-anak kucing yang sebelum ni macam tau je diorang akan dapat adik baru....
so diorang dah takleh nak menyusu lagi....

so pade suatu hari belang ngan oren cam membawa diri....
tak tau la mane diorang pegi....
huhu....

MyEm0.Com

mase ni aku dah masuk matrik dah.....
dah sangat jarang jumpe kucing ngan anak-anak di
e....
bile aku habes matrik....balik rumah....aku dapat tau abah dah buang kucing ngan anak-anak die skali......
aku tak leh nak kate ape.....
MyEm0.Com

mungkin abah dah tak tahan diorang asek berak merata kot....
kitorang tak tau caner nak ajar diorang....
huhu.....

:( :( :(

sampai sekarang pun aku masih teringatkan kucing.....
agak-agaknye kucing masih hidup ke ek?
kalau die hidup lagi....umo die dah 6 tahun dah....

dah tue dah die.....
agak-agaknye die ingat aku lagi tak ek?
agak-agaknye die slalu tak teringatkan kenangan indah kami bersame?
huhu.......

MyEm0.Com


macam kucing ngan belang....... heee......


DAISUKI!!!!!
kucen ini bername awe....
sepupu aku nyer....



sori....
entri agak kebudak-budakan dan mungkin mengganggu jiwa sesetengah pihak.....
hehe....
:D

5 tanda kaki:

Unknown said...

suke3...tp kucing siam..mueskeskes..
sorry to pussy cat ye

Firdee @ Tuan Kucing said...

salam utk tuan rumah,
makasih ya kerna cite sket ttg laman kucing. bila saya buat blog laman kucing tu makcik saya cakap, kucing zaman skrg untung sbb ada laman web. huhuhu ^^. saya buat pon sbb sayangkan kucing2 dan nak jadikan blog tu database tmpt saya simpan semua gambo kucing dan akan datang boleh le saya tgk balik gamba kucing2 saya tu. Heeee ^^.

nekochan said...

bez gler penceritaan..
terharu...
dulu ade sekor kucing gak..name dier jambul jack..
tapi dah mati..
mati lemas..
jgn tnyer mcmaner
ok dah abis

uchiha ct-k said...

-oney-
ohoho....sume kucen pun kite suke....hehe....
tapi yang berkurap tu nak pegang die takot la plak....takot berjangkit ke ape...huhu...

-firdee-
hehe...trus kna usaha murni anda...
hohohooho...
majulah kucen untuk negare...
:D

-tiramisu-
huu...sedeyh kan kalo kucen kite mati...
huhu.....
penceritaan bez?
hahhahaha....
ini luahan prasan name nye...
hehe...

Mr.J said...

waaaaaaaaaa.. bapak kucing tu mane? .. mai datang kat kuching sarawak banyak kucing. hahah

Salam ceria dari Mr J .