Apr 30, 2012

seminggu dah berlalu, tapi aku masih tak percaya...

....yang aku lepaskan palang aircraft pastu terjun macam yuna...eh!

minggu lepas 22 april 2012 merupakan antara detik yang bersejarah dalam hidup aku sebab buat pertama kalinya aku join sukan extreme....SKYDIVE!!!! wohooo!!
(sebelum ni benda paling extreme pernah aku join ialah naik roller coaster kat Genting & Times Square....hehe...)
memang dah lama gila teringin nak buat benda-benda macam ni....umur dah nak suku abad baru berkesempatan...apa-apa pun alhamdulillah...sebab tak ramai yang berani & dapat buat benda ni...

mula-mula memang agak risau lah sebab takde kawan, 1st timer pulak tu....tapi dah last-last minute hidya berjaya pujuk cik abe beliau untuk join....sepanjang 2 malam 2 hari kat Segamat, Johor tu, agak lega jugaklah sebab ada si hafizi tu sebab aku dengan hidya ni (aku le terutamanya...heheheh...) bukannya jenis peramah....tak pandai nak bergaul dengan orang sebab kitorang masih budak-budak lagi....eh!

sekali terbang, aircraft tu boleh bawak 4 orang je ; pilot, sorang jump master (yang akan conduct & bagi arahan masa kat atas sana) & 2 orang jumper...partner masing-masing ditentukan oleh berat badan....parachute attached pada aircraft, bila dah sampai satu2 ketinggian, parachute terbuka, & jump master tarik balik tali yang attached pada parachute tadi tu...kitorang terjun lebih kurang 3500 kaki....terjun sorang-sorang...tu yang lagi buatkan aku rasa tak percaya aku pernah buat tu...hohoho....

ada beberapa jumper yang buat landing bersejarah pada hari itu....hidya landing kat pokok, youchi takatoo (bukan orang jepun) landing kat padang golf sebelah drop zone, elis a.k.a shutter cam berjaya landing atas tilam & beberapa jumper baru/currentcy berjaya landing dengan perfect nya, termasuklah hafizi...

ok...enough with words, let's enjoy pictures taken by hidya & bakal hasben (ececeh...amiin...hehe...) & some of the jumpers...
(aku orang yang tak berapa nak kaya, so takde kamera sendiri... :p )




X
hidya & i with our dot tag
info : dot tag ialah tag (rantai) yang ada tertulis info pasal diri kita ; nama, jenis darah, agama & nombor ahli SDRCM


X
tengah dengar tips dari yang pakar, kak eija....kak eija ni dah free fall dah, macam kebanyakan orang-orang kuat SDRCM yang lain...
info : free fall ialah terjun pastu bukak parachute sendiri....macam yang yuna buat tuu...

nervous....cuak gilaaaaaaa!

saje pilih kaler merah sebab nak padankan dengan maksud nama sendiri....heheheh...
(sebenarnya aku nak pakai warna kuning!!! tak pun biru....blue & yellow are my favourite colours! :D )

tengah tunggu giliran....berdebar gilaaaaa!!!
partner aku si hafizi (sori hidya, pinjam pakwe hang sat...hehe...)
kitorang terjun dalam pukul 9 pagi, hidya dalam pukul 11 lebih...


"mommy, mommy...look! i'm flying!"
XD

sikit lagi nak landing atas tilam...tapi sebab aku anak didik yang sangat bagus, maka aku ikut arah jump master lalu landing atas parachute beliau...hewhewhewhew....


"looking for me?" yes, we're all looking for you hidya because........ *next picture please*

.....oh my God! you landed on the tree nearby!
hahaha....pengalaman hidya mencium pokok....hehehehe...
nasib baik laa tak jadi apa-apa....
sweet memory ne, hidya-chan?

lebih kurang camni laa pandangan dari atas....tapi lagi cunnn! lagi best!! lagi menarik!! lagi.........tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata lah!
XD

orang kuat SDRCM
chan ho nam, loe farcruel munir (presiden) & pjj o pjj (timbalan presiden)

family SDRCM
:)



siri yang seterusnya insya ALLAH bulan jun/julai.... & of course, kalau takde aerial tv yang melintang depan rumah, aku akan pergi lagi...sangat best!

terima kasih sangat-sangat kepada family SDRCM sebab anjurkan event yang best ni walaupun ada kekurangannya sikit (sebab diorang masih baru) ..... agak hampa sebenarnya sebab tak ada sesi feedback...boleh jugaklah luahkan masalah-masalah yang dihadapi...kalau cakap kat fb je tak sesuai...hehe...

& bersyukur sangat-sangat dapat buat skydive akhirnya & masih hidup....hehehe....
alhamdulillah...terima kasih ya ALLAH... :)


eh! lupa pulak.... SDRCM stands for Sky Dive Rescue Climber Malaysia ... :)





p/s : blogspot dah bertukar wajah....tak suka! tak nampak hape pun...perkataan je yang nampak...hadoihaai...

3 tanda kaki:

Hawa said...

gila ..syokkk......fuyooo hebaq

uchiha ct-k said...

yuppp!!! memang gila syokkkk habis!
XD

tea time said...

segamat area mna ni ada sky diving?