Dec 24, 2008

wow! ......woahhhh......fuyyyoo......husyyyssyyyehhh.......

pesal diriku membuat title spt di atas?
mmm....

dr hari 1st aku buat blog ni lg aku dh menanam cite2 nk bc sume entry dlm blog prof wan ahmad tajudin (atau lbh dknli sbg watwa di klgn geng2 fizik ku...hehe...)
pastu td aku ade r bace sket blog die....x hbs bc pown lg....tp.....fenin oh...bace blog die....thp kebijaksanaan aku ni mmg x tinggi...so ble bace blog die...aku mmg x phm amende yg beliau ckp...huhu....(ampun ya prof wan...hehe...)
aku cabar korg yg x pnh bace blog die lg tu...g bace blog die....nmpk x kt "tomodachi" aku tu? haa...watwa pny blog name die fizikawan.....fenin...fenin....*tabik toing toing*

ms tgh bace tu aku bc skali r komen2 dlm entry2 tu.....& ade sorg mamat ni....dlm entry "sekuark, dua kuark, tiga kuark" tu....die ckp tengkiu kt prof sbb bg brief explanation pasal kuark & QCD......aku pn dlm hati ckp..."woaa....die ni...phm ape yg watwa tulis....tabik2...." so aku pn meng usha blog si mamat ni....
dan lg skali aku...."woaa...".....sbb ape?
sbb.......mamat ni die study kt mmu....dlm bidang ape tau....QUANTUM POLITICAL ANALYSIS....
gile ah.....aku x tau pn QM ni leh digune kn utk buat analisis isu politik......gne prinsip ketidakpastian Heisenberg (Heisenberg uncertainty principle) lagi....fuhhh.....mmg bidang fizik ni TERRRRLAMPAU luas......"physics is the study of the universe" .....so kirenye bidang politik ni kan wujud dlm universe ni...so aplikasi fizik leh digune kn utk bidang ni gak r....
dan aku sangat ske sbb ade cite pasal LHC (Large Hadron Collider).....sblm ni aku mmg ade cari2 gak kt tenet pasal LHC ni......mmg banyak info aku leh dpt....tp skali lagi aku menegaskan...(ececece...) yg aku x genius cam Ragib.....so ade bnde yg aku x tau & x phm...so aku kne klik sane...klik sini...utk cari amende bnde yg aku x tau/x pham tu....tp still...maseh ade bnde yg aku x tau/x phm.....so ble aku bace entry tu aku dpt tmbh lg la ilmu pasal LHC dan psal quantum particles nih....ya...tengkiu beri mac to de mamat politik3suku.....
mmmmm.......sebut pasal LHC ni.....ape cite bnde alah tu eh? hari tu lepas on, ade mslh kn? ade cecair helium leaking.....so eksperimen tu ditunda sampai thn dpan...mmm.....btol ke ek? kne buat rujukan lg nih.....huhu......tp skrg ni agak susah sket r nk lme2 sgt dpn laptop......kne pk pasal drama & 8thplorace nih......hadoooiiii laa....


p/s : ble la agak nye aku dpt jd cm org pndai2 ni ek......idea diorg mmg x tercapai dek akal ku...huhu......jeles btol......mgkn aku kne kurg kn tido kot? heh heh.... :D

1 tanda kaki:

Nor Sofiah Ahmad said...

watwa tu super duper hebat....
eit best nya lagu...