Oct 17, 2011

finally....

lepas dah bertahun-tahun bergelumang dengan rasa seronok
penat
emo
tension
gembira
sedikit rasa menyesal
excited
sedih
kecewa
hampa
hampir putus asa
mengantuk
tak cukup makan sebab lunch koey teow goreng yang harga seringgit tu je hari-hari (masa buat lab 2nd year)
letih
marah
geram

dan setahun yang dipenuhi dengan rasa rendah diri
kecewa yang teramat sangat
kekurangan kawan
dan selalu berseorangan,

akhirnya.......
  


ye...aku ada beberapa kali rasa macam menyesal ambil fizik kat sini....sebab susah gila kot!
course 3 tahun, tapi hanya 7 out of 30+ yang berjaya habiskan 3 tahun betul-betul...
ada senior yang dulu ambil engineering, pergi gatal masuk fizik pulak, dia kata memang menyesal tukar course...
aku ni otak aplikasi, so kalau belajar, aku suka nak tau apa yang aku belajar tu kat mana atau macam mana aku boleh aplikasikan dia...
fizik kat um banyak teori pulak tu....
kadang tu ko tak tau kenapa ko kena belajar benda-benda tu pastu salahkan orang yang sibuk dok pikir pasal teori/problem tu....haha
bila dah banyak sem tak sampai-sampai 3 pointer, aku mula persoalkan kenapa aku tak ambil engineering je...
(dulu aku taknak ambil engineering hanya kerana aku tak suka perkataan "jurutera" tu....b***oks betul.....hahaha....)
tapi ALLAH dah tentukan yang aku akan ambil dan habiskan pengajian dalam bidang ni....
ALHAMDULILLAH......
DIA tahu apa yang terbaik untuk hamba-NYA....
:)

terima kasih kat mama, abah & adik-beradik aku...
& kengkawan
yang selalu support aku...
thank you again....
:)






kalo rasa nak putus asa, dengarlah lagu InshAllah-Maher Zain...
woha!






ermmm....aku da mention tak budak fizik tak ada yang dapat LC (lulus cemerlang) ?
tapi better lagi laa dari budak dentistry since semuaa graduan dia hanya LULUS je...
huhu....kesian....
study macam nak mati tapi lulus je?
huhu....

4 tanda kaki:

lynodehearty said...

tahniah kumai..haha..nama baru..:p

uchiha ct-k said...

cehhh!!!
sungguh x sopan...

(xde kena mengena...haha...)

tahniah untuk ko jugak linut!
hahahaha

Naufal said...

tahniah sepupu.. setiap benda tu ada dugaannya.. orang tgh rasa apa yang akak rasa ni.. rasa malas nak pikir je semua2 benda ni..

uchiha ct-k said...

biar slow2 asalkan kita dapat apa yang kita nak...
:)