May 4, 2009

satu dua tiga go!...trengg....aku berikan semua.....

btol ke tak ntah lirik untuk tajuk aku tuh....
huhu....
takde...
saje nak tambah entri.....
aku rase aku dah mule rase cam nak tuka layout baru r....
tapi aku sayang ngan kopi kat atas tu.....
sudu die lagi aku sayang.....lawa dowh....
dan template berasaskan notebook memang aku suke.....
3 columns plak tu....
aku tringin nak blaja buat layout sendri r....
tapi sebelum tu kene r terer bende grafik grafik ni kan.....
huhu......
takpe.....
itu sume bole belaja.....
info di hujung jari....
ecece......

oh!
buat tutorial jap.....(poyos!)
aku gi blog lina tadi....
die tanye nape blog die takde tarikh untuk setiap entri....undefined je....
bende ni bukan kene kat die sorang je....
aku dulu pun penah kene gak....
sebab mase tu nak tuka ke layout yang sekarang ni....
bile tengok orang lain punye jadik camtu gak aku rase saket ati....
rupe rupenye camni...........

gi kat setting > formatting > pastu tuka le pape yang patut.....
sile gunekan kaedah cube jaye ye....hehe....(hape punye tutorial aarr....)
sebab aku maen tuka je dulu....
tak ingat dah mane 1 yang kene tuka....
tapi aku rase tuka kat timestamp format....
aku rase dulu mase tarikh die masih undefined...kat timestamp...format die camni... 5/04/09.....
so tuka r jadik monday,may 04,2009.....ok....
dan pastikan time zone korang betul....
contoh...kalau korang kat malaysia hambek la yang KL punye....
jangan gi hambek kiritimati......kuikuikui......

dan semalam skali lagi aku dapat tau yang kebanyakan orang tak suke kalau dalam blog atau website tu ade lagu yang automatik kua....tak leh nak stop plak tu.....cam blog aku ni r....hehe....
tapi ade gak orang yang tetap layan lagu lagu yang kua tuh.....
tapi bile dipk dan dianalisis balik.....
memang btol la.....
even aku sendiri mute kan volume laptop dulu baru nak gi blog aku sendiri....
HAHAHAHHAA.....
pastu aku pk lagi.....
kebanyakan orang suke bukak windows or tab banyak banyak sekaligus.....
kalau yang die bukak tu sume ade lagu....tak ke saket ati mendongar eh....
huhu.....
jadik....
aku rase nak buang yang gratisan tu r.....
tuka ke something yang macam kat blog kak aya....
cumeyl....bentuk kaset lagik....
hoho.....

0 tanda kaki: