May 18, 2009

malang berbau petrol

hari ni hari isnin....
18 mei 2009...
bermakne dah 5 hari aku start berprojek....(sebab jumaat sampei ahad dr. zul cakap takyah datang lab....hehe....)
dan bermakne dah 2 malam aku tido kat rumah nadlinyat (nad + lin + yat).....
sebenarnye aku dapat je duduk kat 11th bawah name nad sebab die tengah buat projek sidang redaksi kolej tuh....
tapi sebab kalau aku dok kat situ takde kawan....
pastu nad lak pelawa aku dok umah sewa diorang....
so pelawaan tu sukar sungguh untuk ditolak....hehe....

sepanjang minggu lepas aku datang lab (advanced material lab kat IPS) abah hanta...
tapi sebab cam kesian lak kat abah asek kene tempuh traffic jam hari-hari sebab nak hanta amek aku...so hari khamis tu aku cakap aku tido kat 11th je....
(yang kemudiannye aku tido kat umah nadlinyat....huhu....)

semalam aku ingat nak balik um ni awal la....
tak payah nak berkejar mase pagi-pagi bute....
tak nyusahkan orang nak tempuh jam.....

*tapi akhirnye niat tak nak nyusahkan...jadi nyusahkan orang gak...hmmm.....*

so malam semalam kak iqa hanta aku balik um....
sepanjang malam semalam hujan renyai-renyai...
so jalan pun basah....
mase tu kak iqa yang drive....
lalu kat jalan yang bese kitorang gune r kalau nak gi um...
sampai kat fly-over yang bleh nampak hotel hilton tu....
kitorang ade kat belah kanan jalan sebab pas fly-over tu masuk jalan bangsar...
so kirenye memang kat lane yang btol la ni...
mase dah belok tu kete waja kat sebelah kiri kitorang ni tetibe pusing maut dan
BANG!
(no no no....itu bukan bunyik kitorang panggil haris.....)
mase berlanggar tu...aku kat dalam kete tu secare spontan nye beristighfar kuat....
haha....
giler...
aku rase kepale aku ni bergoyang (btol ke gune perkataan ni eh?) lagi kuat impact die dari impact mase naek roller-coaster hari tu....
huhu....
seb baek kak iqa bawak tak laju sangat...
kak iqa break....aku tampar tingkap kete tu kuat-kuat dok marah kan pelanggar itu...
pelanggar itu stop kat belah lagi satu....
seorang auntie rupenye....
dan beliau tunggu nak cross jalan yang lebar itu...hukhuk....

dan aku rase tak sampai 10 saat ade orang datang "membantu"....
seekor lelaki....pakai topi....dan dengan henpon yang dah sedia ade kat tlinge die....
"beliau" ketuk tingkap kak iqa pastu cakap "kawan saye ade workshop dekat sini...jap eh..." lebih kurang la.....
pastu auntie tu sampai kat belah kitorang ni...
kak iqa kuar.... "how come you can drive like this??"
aku denga kak iqa cakap camtu kat auntie tu....
pastu bla bla bla....aku tak dengar ape penjelasan auntie tu kat kak iqa...
yang pasti nye die cakap sorry r....
pastu kak iqa tunjuk kat kete....pastu auntie tu buat isyarat sorry kat aku....
tapi aku berpaling muke lak...
hehe....
sungguh kekurangan diajar aku ini....
sebab mase tu aku punye la terkejut....
aku dok dalam kete tu tengah menggigil-gigil lagi....
dalam pale aku mase tu "takde ke air....aku nak minum...."
sebab aku tringat mama cakap kalau terkejut sangat gi minum air....
(nasihat ni mama bagi pas aku accident moto mase aku form bape ntah...hehe....)

bla bla bla....
auntie tu cakap kete tu kete anak die....
so die nak jumpe ngan anak die...mintak setel kan bende ni...lebih kurang la....
kate kitorang ikut die gi jumpe anak die kat LRT bangsar....
die siap bagi kad keje die....in case kalau kitorang ingat die nak lari ke hape...
kak iqa stuju....

yang si nyamuk bertopi ni plak dok sebok kol kol orang....
dan dalam mase kak iqa bincang ngan auntie tu...ade 2-3 "skuad tambahan" datang untuk "menolong" kitorang....
bile dah stuju ngan auntie tu kitorang ready dah la nak gerak skali ade orang ketuk tingkap aku....
kambing gurun ko!
dah la aku tengah terkezut....lagi ko nak kezut kan aku....
"awak benti kete kat belah sane tu...nanti kawan saye datang..."
kak iqa nak cakap kitorang nak ikut auntie tu tapi "beliau itu" macam tak dengar je....
kak iqa cepat-cepat suruh aku naikkan tingkap...pastu blah dari situ....
padan muke korang nyamuk jalanan!
parasit jalanan btol!

bla bla bla....
kat LRT bangsar tu jumpe kaum kerabat auntie tu...
anak die willingly nak bayar ganti rugi....
bla bla bla....

kete kancil tu takde r truk pun...
kat depan kiri tu r remuk...
hilang ......ape bende ntah kak iqa cakap....
pastu stereng tu jadi senget dalam 45 darjah....
huhu....

mmmm...
pasni fobia dah la aku nak bawak laju-laju kat situ....
aku suke drive laju-laju kat situ dowh....
best...
cam main dalam video game....
hehe....

kak iqa cakap bahagian wane hitam kat jalan tu rase cam licin....
so memang tak mustahil la kalau ade kemungkinan ade "parasit" yang nak "mencipta" accident....
bende ni bukan bende baru bagi kebanyakan orang yang banyak driving....

oleh itu...
kalau korang ade terlibat dengan accident....
berhati-hati la dengan si baik hati yang tibe-tibe nak datang menolong....
heh!


p/s : takde gambar....malas....


hari ni aku rase cam tak bermaye je...
kepale berat...
badan saket...
huuu....

2 tanda kaki:

Abdull Khair Kamaruddin said...

Aku rasa memang parasit tu punya keje. Manusia zaman sekarang semakin kejam. Elok ko ambik gambar mamat tu. photostat banyak2 lepas tu tampal kat tiang lampu mcm iklan ah-long.

uchiha ct-k said...

i say man.....
tak ter pk lak nak buat camtu....
kalo tau ade manusia yang macam tu dah lame dah buat-buat cam nak amek gamba same....
kehkehkehkeh.....

(1000 tahun hidop pun aku takkan buat camtu....
hohohohoho....)