Feb 15, 2009

tuka lagik

lagu kat blog saye dah bertuka lagi.....
heh heh heeehhh.....
kali ni lagu strangers in the night...
cake yang nyanyi...
lagu ni cam lagu lame jek...
tapi best dengar melodi die....
santai habes....
tapi lirik die cam tak berape best r.....
oleh itu saye tak nak r letak lirik die kat sini...

mmmm....
baru-baru ni selera muzik saye dah bertambah la...
bukan maksud nye saye makin suke dengar muzik ke hape...
tapi penambahan genre muzik yang saye suke....
saye cam nak suke sket-sket lagu klasik ni la...hehe....
pastu sekarang ni saye cam suke lagu dikir barat....hahahhaa...
dalam fon saye skarang ade lagu "aye seghamo" (ayam serama) ngan "budu sedak"...
waahhhh....memang best dengar 2 bijik lagu nih....

antare rangkap "aye seghamo" tuh...
pegho aye seghamo buke kelah debek
hok o pegho dio oghe stendek-stendek
tubik tidok beghaso pitih dale poket
kalu keno ko hok molek
o..oooo.....seghibu sekor pun tok ngebek

tanding aye seghamo buleh wak sejaghoh
ada saing ambo nok ko hadioh
dio sambung ekor ambo tau doh
dio guno ge cak gajoh
o...oooo......napok kawe saloh ambo

hehe.....
saye tau....
ade perkataan yang tak betol kat sini kot...
tapi yang saye dengar camni la...hahhahaa.....
pehe dok?
hehe....


kalau lagu budu lak...
antare rankap die camni :
mulut ghaso lecak
make tok lalu
gulai kunyit kuah.....semangkuk budu
penyek lado pedah celur pucuk ubi kayu
peghoh ase lima....suak laju slalu
budu.....budu......
jeligho nya aku.....

heh heh heehhh....
yang last tu saye tak pasti caner nak eje nye....hehe...

hari tu pas dapat lagu ni (kat rumah) gi kat dapur...
pastu tengok bawah saji cam ade kuah ala-ala budu lak....
tros aku tanye...."eh! ade budu ke?"
rupe-rupenye mama buat air asam.....
hehe...warne die seakan-akan budu lak aku tengok...
tringin lak nak makan budu pas dengar lagu ni banyak kali...
lame dah tak makan budu....
kelantan pon dah berkurun tak pegi....
kalau dulu mase kecik-kecik slalu gak la aku ngan abang mi ngan kak iqa balik kelantan dengan atok (nenek aku..aku panggil atok...datuk aku pon aku panggil atok...hohoho...) gi rumah arwah cek (moyang) kat KB...huhu...

mmm.....itu sahaje lah yang saye nak cakap...
hari ni mood kurang memuaskan....
masih kegawatan lagi....huhu...
jaa ne.......

0 tanda kaki: