Jan 29, 2009

mari memboikot! (?)

sekarang ni kat mane2 orang dok cakap mari boikot barangan israel+amerika...

bagos....bagos....

tapi yang tak bagos nye...lepas pegi berdemonstrasi sane sini...balik ru
mah berketul-ketul asap kua dari putung rokok....

rokok tu plak sape punye barangan?hmp!

pastu ade yang gi majlis bace puisi la...ape la...untuk tunjukkan keprihatinan terhadap saudara kat palestin sane....

tapi bile kua dengan kengkawan/awek/balak.....dengan bangge nye pakai baju yang ade bendera amerika....yang ade logo barangan amerika....

hehhhhh......

macam mane tu....huhu

mmmm......pape pown boikot sekadar mampu....selagi boleh boikot...boikot.....sekurang-kurangnye bile ditanye nanti kat akhirat kite ade bende untuk tunjukkan yang kite ni menolong secare tak langsung....

tapi bab merokok tuh.....bagi perokok-perokok...ni la mase nye untuk cube kurangkan ketagihan tuh....

merokok sangat membazirkan duet.....membahayekan kesihatan.....
kalo korang tak sayangkan nyawe sendiri pon ingat-ingat la pade orang laen.....orang yang dok slalu hidu asap tercemar korang tuh...(pesanan ini ditujukan untuk perokok ye)

tak macho pon mengisap rokok nih.....lagi buat orang tak suke ade la....

huhuhuhuhuhu.....

oh ye....bermule dari entri yang ni saye cube untuk tak mencampurkan bahase melayu dengan bahase inggeris....gune 1 bahase untuk 1 entri.....saye CUBE.....(atau dalam bahase inggeris nye i'll TRY.....hehe....)
dan saye juge CUBE untuk tidak gunekan singkatan....contoh : saye -> sy ; tak -> x ; yang -> yg
untuk gune tulisan bahase baku....memerlukan mase sket...sebab saye mengeje berdasarkan ape yang saye sebot....contoh : saye cakap "sebOt"....bukan "sebUt" dalam percakapan harian saye...

majulah bahasa kebangsaan kita!

hehe....



macam mane lak nak boikot barangan internet ek?
susah....susah....huhu

0 tanda kaki: